FRI FRAKT FRÅN 499 KR
FRI FRAKT FRÅN 499 KR
TILL BETALNING
FRI FRAKT FRÅN 499 KR
FRI FRAKT FRÅN 499 KR

Betalningsvillkor

Protein Com AB är ett Svenskt företag (Org. nr: 559089-5107) vars ägarstruktur du kan hitta här. Registrerad adress är Djäknegatan 2, 211 35 Malmö.

1. PRISER OCH PRODUKTER

Protein säljer kosttillskott och dess produkter är ej avsedda att förebygga, behandla eller bota sjukdomar. Priser inkluderar moms. Kosttillskott/livsmedel 12%, övrigt 25%.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. Vi förbehåller oss rätten att justera våra priser i efterhand för kvalificerade kostnadsökningar som beror på force majeure-betonande förhållande som krig, strejk eller myndighetsåtgärder som vi inte kunnat förutse.

2. BESTÄLLNING & BETALNING
I kassan kan du välja mellan betalsätten Swish, Walley Faktura 30 dagar, Köp nu betala senare, Delbetalning över 1000kr, kortbetalning eller direktbetalning. För att handla måste du vara myndig eller ha målsmans tillstånd. 

Falska orders och bedrägeriförsök polisanmäls. Alla våra beställningar IP-loggas. 

2.1 FAKTURA
Fakturor via Collector Bank kan du enkelt betala på Walley's hemsida. När du väljer faktura gäller Walley's köpvillkor. Dessa hittar du vid betalningen

2.2 ÖPPET KÖP, RETURER OCH ÅNGERRÄTT
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Du kan alltid ångra ditt köp genom att kontakta oss och lämna tillbaka din vara. Notera att vi inte kan ångra, ändra eller avbryta ditt köp om det redan blivit behandlad av vårt lager utan då kommer du som kund behöva skicka tillbaka varorna till oss.
Du har alltid 14 dagars pengarna tillbaka-garanti som kund hos PROTEIN.SE. Vi skickar tillbaka din betalning direkt till ditt bankkonto. Återbetalningar sker till produktens hela värde. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad för att returrätten ska kunna nyttjas. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Vi är inte skyldiga att återbetala för produkter som är öppnade. Använda och bruten plombering av hygienartiklar kan inte ångras av hygienskäl.

Om du är missnöjd med din vara är du välkommen att maila oss så ska vi försöka hjälpa dig att hitta en bra lösning. Effekten av kosttillskott är individuell, därför går det inte att garantera resultat. Läs på om kosttillskotten du vill köpa för att se om det möter behovet du har. Produkterna brukas på egen risk. Vi erbjuder ingen smakgaranti på våra produkter och kan heller inte ändra smak på dina produkter i dina redan lagda order,  men vi erbjuder smakprover från 79kr så att du kan prova en shake innan du köper en större mängd. Uppfattningen av smak kan upplevas olika från person till person. Vi säljer inte kosttillskott till personer under 18 år.

Om du köper ett av våra paket och returnerar en eller flera produkter, förbehåller vi oss rätten att debitera de enskilda produkter du behåller till fullpris och därmed endast återbetala skillnaden mellan det beloppet och värdet på den returnerade produkten. Om du lägger ett köp med en rabattkod och vill returnera någon vara, förbehåller vi oss rätten att debitera produkterna du behåller till fullpris.

Ångrar du ditt köp?
Du kan alltid ångra ditt köp genom att kontakta oss och lämna tillbaka din vara. Se till att ha ordernummer tillgängligt. PROTEIN.SE skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. 
Notera att vi inte kan byta ut smaken på produkten och skicka en annan till dig. Istället återbetalar vi dig som kund pengar så att du har möjlighet att göra ett nytt köp med den önskade smaken.

Vi har dessvärre inte möjlighet att avbryta, ändra eller ångra köp som redan blivit behandlade. Du kommer få hem produkterna och måste sedan returneras tillbaka till oss. Vi har inga fria returer men hjälper dig gärna med en returetikett för 79kr om det skulle vara av intresse. Om du väljer att köpa en returetikett via oss så kommer denna mailas till dig så du kan lämna ditt paket på ombudet. Läs mer om våra villkor för öppet köp, returer och ångerrätt här.

2.3 RABATTKODER / PRESENTKORT
* Det går inte att kombinera flera rabattkoder /presentkort i samma beställning.
* Rabattkoder går inte att kombinera med paket eller redan rabatterade produkter. Alla produkter med nedsatt pris har redan maximal rabatt. Detta fungerar endast om du har en värdecheck.
* En rabattkod kan inte läggas till efter att en order har genomförts. 

3. ORDERBEKRÄFTELSE
När vi mottagit din beställning skickar vi ut en orderbekräftelse via e-post. Denna innehåller fullständig information om din beställning. Om du upptäcker något fel, vill avbryta eller vill ändra din beställning, vänligen kontakta oss omedelbart med ditt ordernummer. 


4. LEVERANS
Du kan läsa våra frakttider här

Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar ifall vi inte kan leverera, eller ifall du har gjort flera beställningar kan vi slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för eventuella prisfel som kan uppstå. Om ett eventuellt lagersaldofel skulle uppstå och vi inte kan leverera din fullständiga beställning kommer vi att leverera de varor som finns i lager och kreditera ditt bankkort / faktura med innestående belopp via Collector Bank. Vi förbehåller oss rätten att leveransneka samtliga produkter på grund av prisförändringar samt lagersituation. Alla leveranstider som uppges bör anses som preliminära.

5. OUTLÖSTA PAKET / FÖRVARING HOS OMBUD
För ett grönare Sverige debiteras outlösta paket med upp till 299kr då vi vill spara på miljön och inte konsumera kartonger, plast och avgaser i onödan. Om innehållet i ditt paket understiger värdet av 299kr återbetalar vi inga pengar. Din försändelse ligger normalt kvar hos posten i minst 14 dagar. Om du inte löser ut ditt paket inom dessa dagar eller vägrar att hämta ut det kommer det att återsändas till oss. Detta gäller även för beställningar där du har skrivit fel adress. Var därmed noggrann med din beställning, och beställ endast de produkter du vill ha och till den korrekta adressen som du önskar.


6. REKLAMATIONER
Om paketet är skadat vid leverans ska du reklamera det direkt hos ditt utlämningsställe. Reklamation för skadat paket kan göras direkt hos PostNord eller hos DB Schenker

Om din vara är defekt ber vi dig att kontakta oss omedelbart så att vi kan lösa problemet. Var så specifik som möjligt. Glöm ej att ange ditt ordernummer. För bättre och snabbare hantering vänligen komplettera med en bild på din defekta vara. 


7. TILLÄMPLIG LAG OCH TVIST
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med PROTEIN.SE's kundtjänst. Om tvist ej kan lösas i samförstånd med PROTEIN.SE's kundtjänst kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, som du hitter mer information om på http://www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt via EU-kommissionens plattform för medling i tvister som du hittar på http://ec.europa.eu/consumers/odr. 

Lämnar du in klagomål via denna plattform så vidarebefordrats ditt ärende automatiskt till rätt tvistlösningsorgan som sedan tar kontakt med oss och försöker lösa tvisten utanför domstol. Vid eventuell tvist följer PROTEIN.SE beslut från ARN eller motsvarande EU-organ. Tvist rörande tolkning eller tillämpningen av våra vilkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgörs i sista hand av allmän svensk domstol.

8. PERSONUPPGIFTER
Vad samlar vi in och varför?
När du genomför ett köp på PROTEIN.SE samlar vi in nödvändig information för att fullfölja vårt avtal med dig och ge dig bästa service, till exempel för att skicka ett paket, fakturering och betalning. Då behöver vi: Namn, adress, email, telefonnummer, IP-adress, vilka produkter du vill köpa etc. Ifall du väljer att betala via Collector Bank sparar Collector även ditt personnummer. 

Vi är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som alla våra kunder lämnar till oss i enlighet med Personuppgiftslag (1998:204) (PUL) och GDPR. Vi kommer aldrig att lämna ut dina uppgifter till obehörig part eller sälja dem vidare till extern part. Du kan när som helst kontakta oss för att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter, annars sparas köpdatan tills vidare så länge det finns rättslig grund, ett dokumenterat syfte för behandlingen eller en pågående användarrelation.  Normalt sparar vi dina kunduppgifter i maximalt fem år från din senaste kundkontakt. Dock sparar vi uppgifter som behövs enligt bokföringslagen, i upp till åtta år. Det sker kontinuerligt rutiner för att säkerställer att vi inte lagrar onödiga personuppgifter och vi minimerar lagringstiden i så stor utsträckning som möjligt. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar. 

Vid all hantering av personuppgifter iakttas hög säkerhet och sekretess. Vi använder oss av industristandarder för att lagra, behandla och kommunicera känslig information på ett säkert sätt t.ex. SSL/TLS. Vi kan även komma att dela information med potentiella köpare om vi skulle sälja hela eller delar av verksamheten eller vid en sammanslagning.

Uppgifter som samlas in vid personlig kontakt
När du kontaktar PROTEIN.SE's kundservice genom telefon, e-post, mässor eller chatt sparar vi eventuellt in de personuppgifter som du lämnar till oss. Det sker för att kunna besvara dina frågor som du har och för att hjälpa dig med ditt ärende. Det kan till exempel vara uppgifter gällande din beställning, ditt namn, e-postadress eller ordernummer. Om din fråga rör en reklamation kommer vi att behandla dina uppgifter för att kunna uppfylla våra skyldigheter enligt gällande konsumentlagstiftning. Detta gör vi med bakgrund av den lagliga grund som baseras på vårt köpeavtal med dig. 

Dina uppgfiter
Informationen du lämnar om dig själv använder vi och våra samarbetspartners för betalning, leverans och i syfte att upprätthålla en god kundrelation via sociala medier, kataloger, DM, SMS, e-post och för andra marknadsföringsändamål. Du kan när som helst kontakta oss för att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter. Du kan när som helst kan återkalla ditt samtycke till mottagandet av nyhetsbrev, kampanjer och erbjudanden genom att kontakta kundservice eller använda den avanmälningslänk som finns i varje nyhetsbrev. 

Dina personuppgifter 
En gång per kvartal har du rätt att ta del av vilka dina personuppgifter som finns lagrade hos PROTEIN.SE kostnadsfritt samt begära att få dessa raderade. För att få tillgång till den personinformation vi har, eller be om att få dina uppgifter raderade ska din ansökan vara skriftlig, innehålla ditt personnummer samt vara undertecknad av dig med foto på legitimation. Då skickar du din ansökan till Protein Com AB, Dataskyddsombudet, Kopparbergsgatan 4, 214 44 Malmö. Uppgifterna eller bekräftelse av radering skickas utan onödigt dröjsmål till din email som ska finnas nedskriven i din ansökan. Ifall du vill avanmäla dig från nyhetsbrev via till exempel email eller SMS Du kan alltid använda dig av den avanmälningslänk som finns i alla kampanjer, erbjudanden och nyhetsbrev vi skickar till dig. 

Ibland kräver bokföringslagen att vi sparar en del data som inte kan raderas samt data som krävs för att PROTEIN.SE ska kunna uppfylla sina åtaganden vid t.ex. reklamationer. 

För oss är det viktigt att du känner dig trygg. Ifall du anser att vi behandlar dina personuppgifter på ett felaktigt eller mindre bra sätt så får du gärna höra av dig till oss. Du har även möjlighet att lämna in klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten som är den myndighet som utövar tillsyn av behandlingen av personuppgifter. 

PROTEIN.SE förbehåller sig rätten att göra ändringar i denna integritetspolicy när som helst i tiden i den utsträckning som är nödvändig för att åtgärda störningar eller uppfylla nya legala och tekniska krav. Alla ändringar av denna integritetspolicy kommer att publiceras här.


9. OM COOKIES
PROTEIN.SE använder cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information och är nödvändig för att kunna hålla koll på vad du har i din varukorg. Vi använder oss av så kallade sessionscookies för att kunna erbjuda webbshopstjänsten och din webbläsare måste acceptera cookies för att du ska kunna lägga till varor i kundvagnen. Om du motsätter dig lagringen av cookies kan du avaktivera funktionen genom att gå in under "inställning" i din webbläsare. Vi delar även analysdata via tredjepartscookie för marknadsföring och webbanalys för att förbättra våra tjänster via Facebook och Google. Vi registrerar ingen information om besökarens IP-adress, därför kan informationen om dig aldrig kopplas samman med din identitet. Du har rätt att kräva Facebook och Google på all information som de har på dig, samt rätt att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter.